Saturday 26 October 2013

Kalam Dhoif



Assalamualaikum kepada semua sahabat dan sohibah……

Segala puji bagi Allah tuhan semesta alam, yang dengan limpah kurnia-Nya kita masih lagi hidup pada hari ini mungkin di tempat yang berbeza, namun masih lagi niat yang sama untuk mendapat redha Allah…..in sha Allah…
Mungkin ada yang tertanya, “apasal pulok budok ni tulis bendo-bendo gini”. Relaks boh!!
Jadi untuk tidak menimbulkan sebarang fitnah, sila baca sehingga habis……..
 
Ana dedikasikan penulisan ini kepada junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W dan saf para sahabat yang telah menyampaikan risalah ini serta legasi-legasi mereka daripada kalangan tabien dan tabie’ tabien serta para Mujahid dan Mujahiddah sekalian. 

Penulisan ini bersempena menyahut seruan jihad, wasiat generasi sebelum kita; Ulama dan Umara’ yang tidak henti-henti menegakkan kalimah Allah. 

Saja kali ni rasa nak berjinak-jinak dengan bidang penulisan ni, walaupun banyak kesalahan dalam penulisan. Tapi yang diharapkan Redha Allah di atas usaha yang tidak seberapa.
Tangan Ini
Tidak mampu mengangkat pedang,
Membunuh lawan di medan perang.
Namun in sha Allah….
Tangan Ini
Mampu memegang sebatang pena,
Menyedar umat yang terlena. 

                Sering tertanya cukupkah hidup kita ini setakat makan, minum, tidur, berehat dan belajar semata-mata serta ditambah sedikit ibadah. Cukupkah kehidupan ini untuk meraih syurga Allah di akhirat nanti.
                Tidak, tidak dan tidak……….

                Kehidupan ini lebih daripada itu, ianya satu anugerah yang tidak ternilai harganya….Alhamdulillah. Namun diri ini masih terleka melupakan nikmat hidup di dunia dengan maksiat dan dosa. Itulah hakikat diri ini, bukannya sempurna. Jadi diriku ini bukanlah yang paling mulia dalam kalangan kita, bahkan diri ini sangat hina dengan segala dosa yang telah ku lakukan. Namun ku harap keampunan-Mu Ya Allah dengan usaha yang tidak seberapa ini. Astaghfirullah….

                Kehidupan ini adalah untuk didedikasikan kepada Tuhan Pencipta, Allah s.w.t. Jadi inilah yang diharapkan mampu ku persembahkan kepada-Mu daripada insan yang dhoif.

                Ayuhlah Para Mujahid!
                Ayuhlah Para Mujahiddah!
                Kita Tinggalkan Zaman Fitnah Agar Tertegak Kalimah Allah…….
                Agar Terbangun DUNIA BARU ISLAM

Hold on your pen, let start the change….
Start with ourselves, and it will end with the world….New Islamic World….

No comments:

Post a Comment