Sunday 18 January 2015

The Journey Of A Caliph-Azam Bermula

11 Sept 2001




"3 pesawat telah di 'hijacked' hari ini, yang mana dua pesawat ini telah digunakan untuk merempuh World Trade Center dan satu lagi merempuh Pentagon. Dipercayai dalang kepada kes ini adalah kumpulan pengganas al-qaeda yang diketuai oleh Osama Bin Laden." TV 3.15

Abdul Alim : " Betul ke, pengganas Islam yang buat ni, ana x percaya. Musuh Islam ni memang tidak pernah habis nak hapuskan Islam. Dendam mereka tidak pernah habis walaupun kita dah berada di tahun 2000 dan telah meniggalkan zaman pejajahan. Permusuhan kita memang tidak pernah habis.
Lagipun apabila ada keraguan dalam sesuatu perkara kita tidak boleh percaya bulat-bulat. Ini bukannya teori konspirasi."

Mohd Abduh : " Betul tu Ustaz, Allah pun dah berfirman dalam al quran
"Sekali-kali tidak akan redha orang-orang Yahudi dan Nasrani sehinggalah kamu mengikut jalan-jalan hidup mereka." (Al Baqarah: 120)

Sebab tu, kita tidak boleh nak percaya sangat semua benda yang dikata oleh musuh-musuh kita ni. Apa yang ana rasa mungkin selepas ni, isu ini akan jadi lesen besar mereka untuk menyerang kita. 

Abdul Alim : Ana dapat rasa permusuhan ke atas umat Islam akan semakin mendalam dalam jiwa masyarakat. Allahurabbi...Selamatkanlah semua umat Islam.

Mohd Abduh : Kita hari ini asyik bergantung kepada musuh kita baik dari segi kewangan, politik, undang-undang, media dan sebagainya. Kesan penjajahan masih lagi belum hilang dari masyarakat kita hari ini. Negara kita ni banyak lagi kena baiki, kita kena kuat usaha bagi kefahaman kepada masyarakat untuk kembali kepada Islam.

Abdul Alim : In sha Allah, sama-sama kita usahakan. Anak-anak muda macam enta kena korbankan sedikit tenaga tu.

Mohd Abduh : Setakat mana yang boleh. Dengar tu Muhammad...adik besar nanti kena pertahankan umat Islam.

Muhammad : In sha Allah ayah...Mu akan kembalikan khalifah umat Islam.....!!

Fakta :

Pada tahun 2003 : US telah menyerang Iraq, dengan memberi alasan bahawa Iraq telah bersekongkol dengan al-Qaeda.

Pada tahun 2001: US telah menyerang Afganistan dengan alasan membalas serangan al-qaeda. 

Islamofobia telah meningkat dalam kalangan masyarakat seluruh dunia apabila menyaksikan pelbagai kes-kes penindasan secara zalim kepada umat Islam.

Bersambung......

No comments:

Post a Comment